לחצו כאן כדי לתרום לאגודה ולהצעת שיתופי פעולה
מלחמת חרבות ברזל
״חרבות ברזל״ במספרים
יותר מ- 11356
פצועי צה"ל וכוחות הביטחון מתחילת חרבות ברזל
הוקמו 1
מוקדי חירום לתקשורת ישירה עם הפצועים
יותר מ- 2455
בהליכי הכרה כנכי צה"ל על ידי משרד הביטחון
הצטרפו מעל 100
חברים לבתי הלוחם בארץ
נערכו יותר מ- 5485
ביקורי "סיירת בתי הלוחם" במחלקות השיקום ברחבי הארץ
מעל 1646
ערכות שחולקו לפצועים עם הגיעם לבתי החולים

בהתבסס על נתוני משרד הביטחון ומשרד הבריאות, ארגון נכי צה"ל מעריך כי עד סוף 2024 יתווספו לארגון למעלה מ- 6000 נכי צה"ל חדשים אשר סובלים מנכות פיזית ולפי הערכה עוד 10,000 שיוכרו על נכות נפשית (PTSD)

סיירת בתי הלוחם

במלחמת "חרבות ברזל", לראשונה, ארגון נכי צה"ל החל בהליך הליווי והתמיכה בפצועים עוד בשלבי הלחימה ופתח את שעריהם של כל בתי הלוחם בארץ באופן מידי עבור כלל הפצועות והפצועים החדשים, עוד לפני שהוכרו בצורה רשמית על ידי המדינה.

 השינוי האסטרטגי נובע מניסיון העבר שהוכיח כי ככל שתהליך השיקום ייחל מוקדם יותר, כך החלמתם תהיה מהירה וטובה יותר.

מיד עם פרוץ המלחמה הקימה את אגודת הידידים את “סיירת בתי הלוחם” הסיירת מורכבת כולה ממתנדבים שמגיעים ללוות את הפצועים כבר במהלך אשפוזם, ליווי אשר מספק תמיכה רגשית לפצוע ובני משפחתו. 

אגודת הידידים מסייעת בצרכים המיידיים הנובעים ממהלך האשפוז. חלק מהצרכים הינם בסיסים הכוללים ביגוד ואף מזון, ונובעים מכך שהפצועים מגיעים לעיתים חסרי כל אל בתי החולים.
אגודת ידידי ארגון נכי צה”ל נמצאת בקשר צמוד עם ר"מ 2 ומחלקות השיקום בבתי החולים ומסייעת באלפי יחידות של ציוד בסיסי באופן שוטף.

בנוסף , מקיימת האגודה יחד עם מתנדבי הסיירת קבלת שבת וארוחת שישי חמה לכל פצועי המלחמה ובני המשפחות אשר נשארים במחלקות השיקום ולא יכולים להשתחרר לבתיהם לסוף השבוע.

רוצים לתרום ולהיות חלק מהארגון? לחצו כאן למידע נוסף ותרומה

הסיפור שלהם הוא הסיפור של כולנו

הסיפורים של נפגעי ״חרבות ברזל״